Subiect: Dezvoltare Personala.
2 minute.


Deja a trecut si Februarie? That was fast. Luna asta am fost eficient in proportie de 60% din ce mi-am propus, in ultimele zile din luna nefacand aproape nimic din task-uri, insa am invatat o gramada, mai ales cum se gateste. Niciodata nu m-a interesat ce si cum, asa ca luna asta am fost extra-atent cum au gatit ai mei si sunt mandru ca nu am stricat nici un fel de mancare pe care am incercat sa-l fac singur. :)

Au fost multe task-uri repetitive si de la un moment dat nu am mai facut tracking, insa printre lucrurile pe care le-am facut au fost: maturat, curatat, spalat rufe, mers la cumparaturi si gatit. Am invatat sa gatesc in mare parte mancaruri fara carne, sa-mi prepar “raw foods”, majoritatea legume si fructe. Am invatat sa-mi fac mai multe tipuri de omleta, sa-mi fac salate, am invatat sa fac clatite, salata de beuf. Am facut supa cu taica-meu, cu morcovi, cartofi, pastarnac, ceapa si alte condimente, legume fierte, cartofi dulci cu broccoli, morcovi si ceapa, mamaliguta cu branza, mancare cu mazare, pastai, cartofi fierti, ardei copti, ceapa rosie si altele.

Pe langa asta, am studiat multe principii de nutritie. De exemplu, cum sa mananci in functie de diverse anotimpuri. Vara mananci cat mai putine mancaruri gatite, din moment ce ai mai multe legume si fructe disponibile in lunile iunie, iulie, august si septembrie. Nu mananci nuci si seminte, mananci putine grasimi. Primavara sunt mai putine fructe, dar tot poti sa-ti cresti cantitatea cu banane, portocale si lamai. Toamna, de exemplu, e sezonul smochinelor proaspete si e recomandat sa profiti cat sunt pe piata. Iarna e cea mai dura perioada si trebuie sa ai grija sa iti cresti consumul de grasimi cu maxim 10% fata de normal.

Incepand cu decembrie si ianuarie am inceput sa-mi printez materiale legate de dieta si nutritie, le-am pus intr-un dosar in bucatarie si am inceput sa aplic ce scrie acolo. Nu sunt nutritionist, daca vreti sfaturile unui expert duceti-va la unul, insa astea sunt sfaturile pe care le urmez in momentul actual:

Cele mai bune alimente pentru longevitate sunt: cartofi dulci, afine, cereale integrale, somon, ton, pastrav, dovleac si seminte de dovleac, seminte de in si ulei de in, broccoli, portocale, suc de rodie si ceai verde.

In general, alimentele recomandate sunt: peste, lapte cu grasime minima, iaurt fara grasime, branza fara grasime, carnea slaba in general, cartofi, cartofi dulci, fulgi de ovaz, orez brun, paste, paine si cereale integrale, legume (mai ales verzi), fructe proaspete, arahide, pasta de arahide, nuci, avocado, masline.

Alimentele “interzise” sunt: inghetata, branza grasa, lapte gras, cartofi prajiti, fast food, ciocolata, dulciuri, sucuri indulcite, gogosi, briose, carnati, “slanine”, paine alba si produse de panificatie cu faina alba.

Pentru reguli de combinare ale alimentelor, am apelat la tabelul de pe http://www.vindecator.com/cum-combinam-corect-alimentele-la-o-masa/.

De maine, 1 martie, incep “Laissez Faire Novelty” month in care voi invata lucruri pe care nu le-am invatat niciodata si voi face lucruri pe care nu le-am mai incercat vreodata.

Articol din seria: Cum fac din 2011 cel mai bun an de pana acum

Da mai departe:





Scrie un comentariu
Sunt autorul blogului de dezvoltare personala Mayhem.ro. Daca vrei sa afli mai multe despre mine si calatoria mea de pana acum, intra pe pagina "Despre Leo". Am scris si un Ghid de 60 de pagini intitulat "Dincolo de Motivatie", pe care-l ofer gratuit cititorilor si pe care-l poti descarca de aici: "Dincolo de Motivatie".

Scrie un comentariu:

Citeste in continuare:

About Leonard Dobre

Sunt autorul blogului de dezvoltare personala Mayhem.ro. Daca vrei sa afli mai multe despre mine si calatoria mea de pana acum, intra pe pagina "Despre Leo". Am scris si un Ghid de 60 de pagini intitulat "Dincolo de Motivatie", pe care-l ofer gratuit cititorilor si pe care-l poti descarca de aici: "Dincolo de Motivatie".