Subiect: Dezvoltare Personala.
2 minute.


Exercitiul de azi se concentreaza asupra timpului pe care-l petreci in fiecare din cele 3 zone zilnice ale tale: cultivare, flow si relaxare. In mod ideal, vrei sa obtii flow in cat mai multe din lucrurile pe care le faci de-a lungul unei zile, de aceea precizez ca o sa folosesc termenul ca pe o denumire generica.

Vreau sa construiesti exercitul pe baza celui de ieri, combinandu-le. Astfel, vreau sa iti imparti timpul in sesiuni de pomodoro. Cronometreaza-ti orice activitate pe care incepi s-o intreprinzi astfel incat sa dureze cat un pomodoro, adica maxim 30 de minute: 25 de minute de focus si 5 minute de pauza.

Daca vezi ca se lupta 2 lucruri pentru timpul tau, imparte-ti acea ora in 2 sesiuni de pomodoro. Acorda-ti timp 30 de minute pentru primul task si 30 de minute pentru al 2-lea, insa concentreaza-te doar asupra unuia singur.

La inceput, ti se poate parea o sarcina imposibila, de aceea pregateste-ti din timp o foaie alba sau un fisier nou in notepad unde sa-ti notezi toate gandurile care-ti trec prin cap, de la obligatii, lucruri pe care trebuie sa le faci, pana la lucruri care-ti distrag atentia.

In zona de cultivare, de exemplu, poti sa-ti acorzi 30 minute exercitiului fizic, 30 de minute meditatiei, 30 de minute plimbarii pe jos sau 30 de minute in care stai la geam cu un pahar de vin in mana. O sa vorbesc despre durata si combinarea acestor activitati intr-un viitor apropiat.

In zona de flow, aplica acelasi principiu, mai ales daca ai tendinta sa te plictisesti, sa te iei cu alte lucruri cu care esti obisnuit. Spune-ti ca o sa te concentrezi doar asupra unui singur lucru pentru o perioada scurta de timp.

Odata ce incepi, o sa observi ca o sa-ti fie mai greu sa intrerupi acea activitate si sa faci pauze, din moment ce ai obtinut momentum. Incearca sa respecti programul, inclusiv acea pauza de 5 minute. In faza initiala, scopul nu e sa fii eficient in acea activitate, ci sa te obisnuiesti cu un nou tip de program.

In zona de relaxare, indiferent ca joci un joc sau ca citesti o carte, imparte-ti iarasi timpul in sesiuni de cate 30 de minute. De fiecare data cand iti vin in minte lucruri asociate cu starea de dinainte, da-le la o parte.

Poti sa incepi chiar acum, gandeste-te in ce zona te afli in mod natural, ce culoare ii este asociata, deschide o sesiune de pomodoro si incepe sa te concentrezi doar asupra unui singur task.

In mod normal, ai o pauza de 30 de minute dupa fiecare patru sesiuni de pomodoro, insa asigura-te ca iti iei cel putin una atunci cand faci tranzitia intre cele 3 zone. Incearca sa faci delimitarea cat mai clara intre zone, daca ai acces la muzica schimba pana si ambianta sonora pe care o ai in spate.

Ca sa fii sigur ca incepi sa implementezi acest proces ca obicei, poti sa folosesti un tracker. Eu, la inceput cel putin, monitorizam orice, bifam tot ce trebuia sa fac. Acum mi se pare un lucru natural, pe care-l fac indiferent daca mai bifez casute, insa daca nu procedam asa in stagiul initial, nu ajungeam la acest nivel.

Reusiti sa va schimbati cu usurinta rutina si sa va adaptati exercitiului? Ne vedem in exercitiul cu numarul 3, in care o sa ne preocupam de “calitate”.

Da mai departe:





Scrie un comentariu
Sunt autorul blogului de dezvoltare personala Mayhem.ro. Daca vrei sa afli mai multe despre mine si calatoria mea de pana acum, intra pe pagina "Despre Leo". Am scris si un Ghid de 60 de pagini intitulat "Dincolo de Motivatie", pe care-l ofer gratuit cititorilor si pe care-l poti descarca de aici: "Dincolo de Motivatie".

Scrie un comentariu:

Citeste in continuare:

About Leonard Dobre

Sunt autorul blogului de dezvoltare personala Mayhem.ro. Daca vrei sa afli mai multe despre mine si calatoria mea de pana acum, intra pe pagina "Despre Leo". Am scris si un Ghid de 60 de pagini intitulat "Dincolo de Motivatie", pe care-l ofer gratuit cititorilor si pe care-l poti descarca de aici: "Dincolo de Motivatie".