Subiect: Dezvoltare Personala.
1 minut.

Cum obtii un somn de calitate?
Articolul urmator vine ca raspuns al unei intrebari in cadrul programului Impulsul.

“Sunt curios de o chestie. Ce inseamna oare un somn calitativ ? Am tot auzit chestia asta dar nu prea o pot interpreta, cu siguranta nu corect, oricum.”

Scurta teorie, cum intelegi somnul “in 10 pasi simpli” :)

  1. somnul e compus din 5 stagii: 1. tranzitie, 2. usor, 3. adanc, 4. intens si REM (stagiul de vis, “rapid eye movement”)
  2. pe parcursul somnului, treci prin fiecare stagiu, cu suisuri si coborasuri, de mai multe ori ( 1 2 3 4 3 2 REM )
  3. cand ai parcurs drumul de la stagiu 1 la stagiul 4 si inapoi + REM, acela se cheama un ciclu de somn
  4. cand dormi, somnul e compus din mai multe cicluri de acest gen
  5. dupa 2 cicluri, nu mai ai nevoie sa intri in ultimul stagiu, astfel ai:
    – ciclul 1: 1 2 3 4 3 2 REM
    – ciclul 2: 1 2 3 4 3 2 REM
    – ciclul 3: 1 2 3 2 REM
    – ciclul 4: 1 2 3 2 REM
    – ciclul 5: 1 2 REM
    – ciclul 6: 1 2 REM
  6. un ciclu de somn dureaza 1 ora si jumatate
  7. pentru a-ti recupera energia fizica, trebuie sa ajungi in stagiul 4 (intens) – ai nevoie de minim 3 ore pentru asta
  8. pentru a-ti recupera energia mentala, trebuie sa ajungi de cat mai multe ori in stagiul REM (consolideaza informatia invatata, creeaza noi “carari” neuronale, consolideaza obiceiuri)
  9. un somn calitativ e compus din 5-6 cicluri de somn, deci trebuie sa-ti faci un obicei sa dormi: ori 7 ore si jumatate, ori 9 ore
  10. problemele apar atunci cand te trezesti in mijlocul stagiului 4 sau 3; o sa te trezesti cu greu si o sa fii obosit in continuare

Practica

  1. intri pe Sleepy Time
  2. apesi pe butonul “zzz”, acesta iti indica orele la care e ok sa te trezesti, la care chiar poti sa te trezesti si sa nu fii obosit
  3. iti setezi alarma (la telefon) exact cu orele alea, doar asa te asiguri ca ai acoperit cu succes domeniul asta

Trimite articolul prietenilor tai:

Pastram legatura:

Citeste in continuare: