Subiect: Dezvoltare Personala.
2 minute.

Cum creezi o viziune?
Sunt prea multe materiale alambicate care incearca sa trateze subiectul asta. Unele ofera sfaturi generale, care si-ar avea rostul doar in combinatie cu procesul formarii unei viziuni, altele merg pe o tangenta cu totul diferita. Rolul acestui articol e sa prezinte, in mod cat mai simplu si mai clar, partile componente ale unei viziuni.

Viziunea poate fi de 2 feluri, viziune personala sau viziune “organizationala”, insa in ambele cazuri, procesul e acelasi. Viziunea reprezinta un obiectiv maret pe care vrem sa-l atingem. Viziunea poate fi impartita in 4 parti componente:

1. Misiunea.
Este un obiectiv “abstract”, formulat in 2-3 cuvinte, care exprima un ideal.
Ford: “Fa automobilul accesibil tuturor.”
Nike: “Doboara competitia (Adidas).”
Disney: “Fa oamenii fericiti.”

2. Obiectivele pe termen lung.
Sunt obiective palpabile, concrete, ambitioase, si care au ca timp limita de la 1 la 30 de ani.
Poti asemana “Misiunea” cu o stea calauzitoare, in timp ce “Obiectivele pe termen lung” sunt precum niste insule pe care le poti vedea doar cu binoclul.

3. Valorile de baza.
Sunt lucrurile cele mai importante pentru tine (si, extrapoland, pentru organizatie). Reprezinta “cele 10 porunci” ale tale, “codul” dupa care functionezi. Trebuie sa ti le descoperi, sa le organizezi in ordinea importantei si, mai important, sa traiesti in concordanta cu ele.

4. O descriere vie.
Foloseste-te de cuvinte sa creezi imagini cat mai vii. Inspira-te si inspira prin povesti, imagini, metafore. Formeaza o imagine pe care o poti purta in mintea ta tot timpul.

O viziune trebuie sa fie ambitioasa, indrazneata, si sa stranga oameni impreuna pentru a-si canaliza energia catre un obiectiv comun. O viziune este un vis care are drept parghii optimismul si “salturile de credinta”.

Deseori, pot parea nerealiste, la fel cum a fost in cazul ideilor de genul: omul poate sa zboare, omul poate ateriza pe luna. Deseori, pot parea naive, idealiste, insa cu “realism” si “cinism” nu ajungeam niciodata sa avem acum avioane.

In momentul in care simti ca viata e grea sau dificila, ai 2 optiuni: sa nu faci nimic, sa continui sa faci ce faceai pana acum, sa-ti duci o existenta plictisitoare sau sa schimbi ceva, sa incerci lucruri noi, sa traiesti pe muchie de cutit; astfel, chiar daca lucrurile nu sunt cum vrei tu sa fie, macar simti ca traiesti o viata excitanta.

In momentul in care ai un scop, o chemare, cand stii pentru ce lupti, atunci ai un motiv sa te scoli dimineata din pat. Sa te lupti pentru ceva e mai important chiar decat rezultatul in sine. In momentul in care ai obtinut ce vroiai, cazi in depresie din nou. De asta e importanta “nesatisfactia” cu situatia curenta, de asta e important sa-ti identifici si sa-ti creezi un (alt) obiectiv, sa ai o (alta) chemare.

Cum aplic lucrurile astea in viata mea? Prin challenge-urile lunare pe care mi le-am propus. Le privesc ca pe rotitele de antrenament de la o bicicleta. Sunt exercitii de antrenament in scop si in viziune, sunt pasi intermediari spre ceva mai mare decat mine. Astfel, cand ma trezesc, pot sa zic in mod clar care este “scopul” meu pentru ziua de azi.

Sa iti creezi o viziune e cel mai important lucru pe care poti sa-l faci, atat ca lider in cadrul unei organizatii, cat si ca lider al propriei vieti.

Trimite articolul prietenilor tai:

Pastram legatura:

Citeste in continuare: