Subiect: Dezvoltare Personala.
1 minut.


In “Built to Last”, James Collins si Jerry Porras face o analiza a companiilor de top, precum Ford, HP, IBM, Procter & Gamble, Sony, Walt Disney, le deconstruieste si afla care este secretul din spatele succesului lor.

Ce au ele in comun? Toate acestea sunt companii vizionare. Nu au succes pentru ca sunt inovatoare sau pentru ca sunt traditionaliste, ci pentru ca reusesc sa imbine cu succes ambele caracteristici. Ele evolueaza tot timpul in termeni de operatiuni, de obiective, de strategii, insa nu-si schimba niciodata identitatea, valorile si scopul principal ramanand aceleasi.

Iata cateva mituri demontate in ceea ce le privesc:

1. Mit: Companiile de succes au ajuns intr-un punct in care sunt perfecte asa cum sunt.
Realitate: Sunt pregatite sa schimbe tot, in afara de identitatea lor de baza.

2. Mit: E nevoie de o idee mareata ca sa pornesti o companie mareata.
Realitate: Putine companii pornesc cu o idee mareata, compania in sine este creatia.

3. Mit: Au nevoie de lideri geniali si carismatici.
Realitate: Nu este necesar si chiar poate fi daunator in ceea ce priveste perspectivele companiei pe termen lung.

4. Mit: Urmaresc, in mod principal, sa-si mareasca profiturile.
Realitate: Corect, insa sunt ghidati de valori principale si scop in egala masura.

5. Mit: Detin un set de valori de baza comune.
Realitate: Nu exista un set “corect” de valori de baza, conteaza mai mult sa le respecte cu rigurozitate.

6. Mit: Merg la sigur.
Realitate: Nu le este frica sa urmareasca un obiectiv iesit din proportii.

7. Mit: Oricine este binevenit sa lucreze acolo.
Realitate: Sunt primiti cu bratele deschise doar aceia care gandesc in concordanta cu ideologia de baza.

8. Mit: Efectueaza cele mai bune mutari, ca rezultat al unei planificari strategice complexe.
Realitate: Incearca mai multe chestii si retin ceea ce functioneaza.

9. Mit: Se concentreaza sa zdrobeasca concurenta.
Realitate: Se concentreaza sa se autodepaseasca in mod constant.

10. Mit: Nu conteaza nimic mai mult decat produsul final.
Realitate: Autenticitatea conteaza mai mult decat orice reusesc sa scoata.

Ce putem sa invatam din aceste lucruri si ce putem aplica in viata noastra?

Creeaza-ti o viziune. Evolueaza, schimba tot in viata ta, insa nu schimba niciodata cine esti cu adevarat in interior. E mai putin important unde esti acum decat ce vrei sa faci cu adevarat. Nu trebuie sa fii superman, mai important e sa persisti in fata oricaror obstacole.

Dezvolta-ti capacitatea de a lucra cu idei care sunt aparent contradictorii, invata sa lucrezi cu paradoxuri. Nu trai in spiritul valorilor care par perfecte, ci actioneaza pe baza valorilor care ti se potrivesc tie. Nu te multumi cu niste obiective pe care le poti atinge usor.

Accepta in viata ta doar acele persoane care ti se potrivesc. Experimenteaza si pastreaza ce observi ca e mai bun. Nu te concentra pe succesul altora, ci pe succesul tau. Fii autentic, este calitatea cea mai de pret pe care o poti avea.

2 comentarii

Ti-a fost de folos? Da share prietenilor tai. Mersi!

Scrie un comentariu:

2 comentarii la 10 Mituri si lectii despre succes ale companiilor mari

  1. Leonard Dobre · www.facebook.com ·

    Companiile vizionare presteaza de 16 ori mai bine decat piata generala.

    ROI pentru 1 dolar investit din 1926 pana in 1990: piata generala => $415, companii comparative => $955, companii vizionare => $6356.

  2. Leonard Dobre

    Companiile vizionare presteaza de 16 ori mai bine decat piata generala.

    ROI pentru 1 dolar investit din 1926 pana in 1990: piata generala => $415, companii comparative => $955, companii vizionare => $6356.

Citeste in continuare:

About Leonard Dobre

Sunt autorul blogului de dezvoltare personala Mayhem.ro. Daca vrei sa afli mai multe despre mine si calatoria mea de pana acum, intra pe pagina "Despre Leo". Am scris si un Ghid de 60 de pagini intitulat "Dincolo de Motivatie", pe care-l ofer gratuit cititorilor si pe care-l poti descarca de aici: "Dincolo de Motivatie".